English

اخبار و مقالات

بیانیه پایانی اولین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)

بیانیه پایانی اولین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)

به نام خداوند جان و خرد
کز این برتر، اندیشه بر نگذرد

خداوند منان را سپاس که پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی جوانان و علاقه‌مندان به حوزه مدیریت ساخت، سرانجام در 9 الی 10 شهریورماه 1402 خورشیدی اولین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این سمپوزیوم بدون شک حاصل تلاش و کوشش اساتید، متخصصان و حرفه‌مندان مدیریت ساخت تشکیل شده و هم‌چنین با مشارکت همدلانه سازمان‌ها و نهادهای بخش عمومی و خصوصی کشور پشتیبانی گردید.
بی‌تردید این رویداد فرخنده اولین گام در خور در راستای توسعه مدیریت ساخت و مسائل مرتبط با آن بوده است. هدف این رخداد حرفه‌ای، طرح ضرورت توجه بیشتر به توسعه مبانی مدیریت ساخت در سطح ملی است، تا از آن طریق بتوان در تولید و تبادل اطلاعات و تجربیات و دانش روز در این حوزه خاص از دانش مدیریت تلاش کرد.
باملاحظه جامع، محورهای موردبحث در دو روز سمپوزیوم موارد زیر جهت گنجاندن در برنامه‌ها و سیاست‌های آتی این حوزه از علم مدیریت مورد تأکید قرار گرفته و بر متولیان ذی‌ربط توصیه می‌شود.

1- در حوزه تولید ادبیات و توسعه دانش

باتوجه‌به موارد مطرح شده در جلسات و نشست‌ها، شایسته است با همکاری دست‌اندرکاران دانشگاهی و حرفه‌مندان صنعت ساخت، اسناد پایه در این حوزه تولید شده و در قالب ترجمه و تألیف در پروژه‌ها به کار گرفته شود.

2- در حوزه نهادسازی

از آن جا که این حوزه از دانش مدیریت در حال حاضر در کشور متولی مشخص و واحدی ندارد، ایجاد یک تشکل واحد علمی یا صنفی از اهمیت بسزایی برخوردار است. تشکل موردنظر در ترویج مفاهیم مدیریت ساخت و همچنین فرهنگ‌سازی در این حوزه نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

3- در حوزه توسعه شایستگی‌های مدیریت ساخت

ایجاد و توسعه شایستگی‌ها برای متخصصان مدیریت ساخت موردتوجه ویژه قرار گرفت و چنین پیشنهاد می‌شود که علاوه بر موضوعات دانشی مدیریت ساخت به شایستگی‌های مهارتی مدیران ساخت پرداخته شود. این مهم در گام اول با آموزش آغاز خواهد شد.

4- در حوزه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی به‌عنوان مدیر ساخت

از آن جا که الگوهای کشورهای توسعه‌یافته در حوزه مدیریت ساخت در قالب‌های مدیر ساخت حقیقی و شرکت‌های مدیریت ساخت به فعالیت می‌پردازند توصیه می‌شود، فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت ساخت در این حوزه به‌صورت انفرادی یا گروهی به فعالیت ارائه خدمات مدیریت ساخت با الگوهای معین بپردازند.

همچنین با عنایت به درخواست مکرر فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت ساخت پیشنهاد می‌شود با همکاری و پیگیری از طریق سازمان‌ها و مبادی ذی‌ربط به‌طورجدی در خصوص تشخیص صلاحیت و صدور پروانه تخصصی مدیریت ساخت ورود پیدا کرده تا در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت‌های اثربخش فارغ‌التحصیلان این رشته در صنعت ساخت باشیم.
در پایان توفیق همه دست‌اندرکاران آبادگری میهن عزیزمان ایران را از خداوند بزرگ خواستاریم.


جمعه 10 شهریورماه 1402 خورشیدی
مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.