English

اخبار و مقالات

معرفی انجمن مهندسی هزینه AACE

معرفی انجمن مهندسی هزینه AACE

انجمن مهندسی هزینه یا Association for the Advancement of Cost Engineering در سال 1956 توسط 59 برآورد کننده و مهندس هزینه طی جلسه سازمانی انجمن مهندسی هزینه آمریکا در دانشگاه University of New Hampshire در شهر New Hampshire  تأسیس شد. مقر بین المللی AACE در Morgantownویرجینیای غربی، ایالات متحده آمریکا است.

انجمن AACE International عضو هیئت مدیره شورای هیئت‌های تخصصی مهندسی و علمی (CESB) و این انجمن یک سازمان غیرانتفاعی با حدود 15 کارمند در دفتر مرکزی آن در Morgantown، WV است. بسیاری از سازمان‌های دیگر در ایالات متحده گواهی‌های مشابهی را ارائه می‌کنند که اغلب برای صنایع خاصی مانند نیرو، تولید، گاز و نفت تخصص دارند.

انجمن AACE در حال حاضر هشت برنامه صدور گواهینامه را مدیریت می‌کند که در زیر ذکر شده است. همه این موارد مستلزم موافقت با رعایت اصول اخلاقی و قبولی در امتحان و طی کردن مسیر سختی هستند. اکثر آنها به تجربه قبلی در صنعت نیاز داشته و هم‌چنین شامل آزمون مجدد با الزام ادامه یادگیری یا بررسی مجدد مدرک می‌شوند.

1- تکنسین هزینه خبره (که قبلاً به‌عنوان مشاور هزینه موقت شناخته می‌شد)، یک گواهینامه سطح ابتدایی و واجد شرایط تمدید نیست.

2- تکنسین زمان‌بندی خبره، یک گواهینامه سطح ورودی

3- متخصص برنامه‌ریزی و زمان‌بندی حرفه‌ای

4- متخصص کارشناس هزینه

5- متخصص متره و برآورد

6- مشاور دعاوی رسمی قانونی

7- متخصص تصمیم‌گیری و مدیریت ریسک حرفه‌ای

8- متخصص ارزش کسب‌شده حرفه‌ای

از زمان عضویت در شورای مهندسی و هیئت‌های تخصصی علمی در سال 1990، شش برنامه صدور گواهینامه آن (CCP، CCT، CEP، CST، EVP و PSP) توسط CESB تأیید شده است.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.