English

اخبار و مقالات

انتشار خبر برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت در خبرگزاری رخداد اقتصادی

انتشار خبر برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت در خبرگزاری رخداد اقتصادی

مدیر عامل موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی‌پور در گفتگو با «رخداد اقتصادی»:

نجات نهضت ملی مسکن با مدیریت ساخت ناب

دکتر سیدمحمدرضا علوی‌پور مدیرعامل مؤسسه ACEMI در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری رخداد اقتصادی، اظهار کرد:‌ صنعت ساخت دارای ابعاد بسیار وسیعی است که با مشاغل بسیار بزرگی در ارتباط است. در حال حاضر این صنعت ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده و بیشترین میزان ریسک‌ها را نیز داراست. حدود ۷۰ درصد شرکت‌هایی که در صنعت ساخت فعالیت داشتند، به‌خصوص در بخش پیمانکاری، در ۱۰ سال گذشته ورشکسته شده‌اند، اما به‌رغم این مسائل این صنعت همچنان یکی از پرسودترین صنایع دنیا محسوب می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه ACEMI معتقد است که با مدیریت ساخت می‌توانیم نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتر، زمان کمتر و کیفیت بالاتر به اتمام برسانیم؛ اما موضوعی که وجود دارد این است که دولت نباید فقط به فکر تأمین منابع مالی پروژه‌ها به‌خصوص پروژه‌های نفتی باشد؛ بلکه باید در جهت مدیریت ساخت و کاهش هزینه‌ها نیز گام بردارد.
دکتر علوی‌پور می‌گوید: دو چالش اساسی صنعت ساخت را می‌توان به دو موضوع زمان و هزینه تقسیم‌بندی کرد. زمان به هزینه و هزینه به زمان مرتبط می‌شود و این اثر متقابل دارند. شرکت‌های فعال در صنعت ساخت درگیری بیشتری در این موضوع دارند. صنعت ساخت به‌خودی‌خود نیز در دنیا دچار تأخیرات بسیار زیادی می‌شود که یک‌بخشی به دلیل منابع مالی و بخش دیگر به دلیل ریسک‌های بالقوه‌ای است که ناشناخته‌های زیادی مثل عوامل داخلی، خارجی، شرایط سیاسی و منطقه‌ای دارد.
متن کامل گفتگوی خبرنگار خبرگزاری «رخداد اقتصادی» با «دکتر سید محمدرضا علوی‌پور» دکترای مهندسی و مدیریت ساخت از آمریکا و مدیر عامل موسسه ACEMI را از اینجا بخوانید.

در بزرگترین و تخصصی‎‎‎‎‎‎‎ترین رویداد مدیریت ساخت کشور
منتظر دیدار شما هستیم!

در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مدیریت ساخت (ICMS)، که حدود 1000 شرکت‌کننده از مهندسان، پیمانکاران، کارفرمایان، مشاوران، کارشناسان، مدیران، اساتید، مدرسان و مدیران عامل صنعت ساخت با هدف ایجاد بزرگ‌ترین اکوسیستم تخصصی در صنعت ساخت گرد هم می‌آیند، منتظر دیدار شما هستیم.